Zasady gry
Cel gryKażdy zawodnik na początku dostaje 2 000 denarów. Celem gry jest przejście całej planszy z jak największą sumą pieniędzy na mecie.
Gra
Każdy zawodnik raz dziennie może rzucić kością. Robi to, umieszczając post z treścią jednoznacznie wskazującą na ten ruch np. Rzucam kością. Mistrz Gry (czyli ja) dokonuje rzutu kością i przesuwa pionek gracza o liczbę pól odpowiadającą liczbie wyrzuconych oczek. Każde pole jest w jednym z czterech kolorów: zielone, czerwone, niebieskie, żółte. Na polach zielonych znajdują się pozytywne dla gracza wydarzenia, na czerwonych - negatywne, na niebieskich - zadania, za których poprawne wykonanie gracz otrzymuje bonifikatę w wysokości 200 denarów, a żółte pola są neutralne. Dokładna lista wydarzeń związanych z danym polem znajduje się poniżej.
Dzienne koszty
Każdego kolejnego dnia Mistrz Gry, niezależnie od tego czy gracze wykonali ruch, czy nie, odejmuje od kont graczy 100 denarów (narracyjnie jest to koszt posiłku i noclegu).
Zadania
Treść zadań z niebieskich pól będę wysyłał via PW. Czas na udzielenie odpowiedzi rónież via PW to 24h od momentu wysłania przeze mnie treści zadania. Treść zadań jest tajna, proszę więc o ich nie rozprzestrzenianie. Udostępnie je wraz z poprawnymi odpowiedziami po zakończeniu gry. Zadania są w postaci pytań, na które odpowiedzi można odnaleźć np. przeszukując forum.
Jeśli zdarzyłaby się sytuacja, że nie wykonam rzutu kością danego dnia, mimo ruchu gracza, oczywiście gracz nie traci wtedy swojego ruchu i następnego dnia również będzie mógł wykonać kolejny ruch.
Grę zaczynamy od jutra tj. poniedziałek 10 czerwca. Ostatni dzień na dołączenie do gry to piątek 14 czerwca.
1. Zadanie.
2. Calamitas. Najazd tatarski. Tracisz 200 denarów.
3. Fortuna. Czarnoziemy ukraińskie przynoszą niezwykłe zbiory. Zyskujesz 400 denarów.
4. Zadanie.
5. Zadanie.
6. Calamitas. Długotrwała wojna z Rosją dała się we znaki okolicznej ludności. Tracisz 150 denarów.
7. Zadanie.
8. Spokojnej podróży!
9. Spokojnej podróży!
10. Fortuna. Idziesz prosto na pole 13.
11. Calamitas. Zima dała się w tym roku we znaki. Tracisz możliwość ruchu przez dwa następne dni.
12. Fortuna. Idziesz prosto na pole 16.
13. Spokojnej podróży!
14. Calamitas. Sejm uchwalił nowe podatki na wojnę ze Szwecją. Tracisz 150 denarów.
15. Fortuna. Utwardzono ważniejsze trakty nad Niemnem. Zyskujesz dodatkowy ruch. Możesz go wykorzystać w dowolnym dniu.
16. Spokojnej podróży!
17. Calamitas. Utknąłeś na bagnach. Tracisz możliwość ruchu jutro.
18. Fortuna. Dostajesz spadek po bezdzietnym stryju. Otrzymujesz 200 denarów.
19. Spokojnej podróży!
20. Spokojnej podróży!
21. Spokojnej podróży!
22. Calamitas. Kozacy podchodzą pod Zbaraż. Wróć na pole 19, aby pomóc w walkach.
23. Fortuna. Zyskujesz kostkę 10-ścienną.
24. Spokojnej podróży!
25. Spokojnej podróży!
26. Calamitas. Turkowie atakują Halicz. Wracasz na pole 21, aby pomóc w walkach.
27. Fortuna. Otrzymujesz od króla misję. Idziesz prosto na pole 31.
28. Zadanie.
29. Calamitas. Musisz naprawić swój powóz. Tracisz 100 denarów.
30. Zadanie.
31. Spokojnej podróży!
32. Dotarłeś do celu.
2. Calamitas. Najazd tatarski. Tracisz 200 denarów.
3. Fortuna. Czarnoziemy ukraińskie przynoszą niezwykłe zbiory. Zyskujesz 400 denarów.
4. Zadanie.
5. Zadanie.
6. Calamitas. Długotrwała wojna z Rosją dała się we znaki okolicznej ludności. Tracisz 150 denarów.
7. Zadanie.
8. Spokojnej podróży!
9. Spokojnej podróży!
10. Fortuna. Idziesz prosto na pole 13.
11. Calamitas. Zima dała się w tym roku we znaki. Tracisz możliwość ruchu przez dwa następne dni.
12. Fortuna. Idziesz prosto na pole 16.
13. Spokojnej podróży!
14. Calamitas. Sejm uchwalił nowe podatki na wojnę ze Szwecją. Tracisz 150 denarów.
15. Fortuna. Utwardzono ważniejsze trakty nad Niemnem. Zyskujesz dodatkowy ruch. Możesz go wykorzystać w dowolnym dniu.
16. Spokojnej podróży!
17. Calamitas. Utknąłeś na bagnach. Tracisz możliwość ruchu jutro.
18. Fortuna. Dostajesz spadek po bezdzietnym stryju. Otrzymujesz 200 denarów.
19. Spokojnej podróży!
20. Spokojnej podróży!
21. Spokojnej podróży!
22. Calamitas. Kozacy podchodzą pod Zbaraż. Wróć na pole 19, aby pomóc w walkach.
23. Fortuna. Zyskujesz kostkę 10-ścienną.
24. Spokojnej podróży!
25. Spokojnej podróży!
26. Calamitas. Turkowie atakują Halicz. Wracasz na pole 21, aby pomóc w walkach.
27. Fortuna. Otrzymujesz od króla misję. Idziesz prosto na pole 31.
28. Zadanie.
29. Calamitas. Musisz naprawić swój powóz. Tracisz 100 denarów.
30. Zadanie.
31. Spokojnej podróży!
32. Dotarłeś do celu.