Zasady rozgrywki
Napisane: 22 mar 2021, 13:55
Zasady walki
1) Jednostki
- podstawową jednostką jest pułk
- jedno pole może być zajmowane tylko przez jedną jednostkę
- są 3 rodzaje jednostek: elita (bitność 2), zwykłe (bitność 1,5) i hołota (bitność 1)
- jednostki muszą się składać z piechoty lub kawalerii, nie można tworzyć jednostek mieszanych
2) Rozkazy
- można wydać jednej jednostce tylko jeden rozkaz w ciągu dnia
- dostępne rozkazy to: ruch, okopanie, przeformowanie, wsparcie oraz przygotowanie do forsowania rzeki
- ruch pozwala poruszyć się o dwa pola (kawalerii o trzy)
- okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania. Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułup
- przygotowanie do forsowania rzeki zajmuje cały dzień i pozwala kolejnego dnia ją przekroczyć
- przeformowanie pozwala odzyskać 25% wyjściowej siły
- wsparcie pozwala lepiej walczyć sojuszniczej jednostce znajdującej się na sąsiednim polu (jeśli jest więcej niż jedna tka jednostka, w rozkazie należy zaznaczyć, która ma być wsparta). Jednostka wspierająca dodaje jednostce wspartej 75% swojej bitności (nie dzieje się to w sytuacji, gdy jednostka wspierająca zostanie w tym samym dniu zaatakowana)
- codziennie należy wydać nowy rozkaz, gdyż rozkaz z poprzedniego dnia nie obowiązuje kolejnego
3) walka
- do walki dochodzi, gdy dwie (lub więcej) wrogie jednostki znajdą się na tym samym polu
sumuje się bitność tych jednostek
- jednostka, która ma mniejszą bitność musi się wycofać, na polu zostaje jednostka, która wygrała
jeśli w starciu brała udział więcej niż 1 jednostka po jednej stronie, jedna z tych jednostek zostaje na polu, pozostałe wycofują się o jedno pole
- jeśli bitność jednostek po obu stronach jest taka sama, atakujący się wycofuje, nie ma strat.
- jednostka, która przegrała walkę wycofuje się o dwa pola (kawaleria o trzy) i zmniejsza swoją siłę o 75%.
- jednostka zostaje zniszczona gdy jej siła spadnie poniżej 25% siły wyjściowej.
- jeśli jednostka nie ma się gdzie wycofać (jest okrążona, przyparta do rzeki) zostaje automatycznie zniszczona.
4) teren
- las, teren podmokły i wzgórza ograniczają ruch kawalerii do 1 pola
- rzeka: jednostka broniąca się przed atakiem prowadzonym przez rzekę potraja swoją obronę(wyszczególniona na granicy pól niebieska linia)
- las: piechota broniąca się w lesie podwaja swoją obronę (zielony)
- teren podmokły każdej jednostce ogranicza bitność do 1, poza tym nie można się na nim okopywać ani przegrupowywać (brązowy)
- wzgórza podwajają obronę jednostki broniącej się na nich (różowy)
- łąki i stepy: podwajają atak kawalerii (żółty)
miasto: kawaleria atakująca miasto ma bitność 1, miasto potraja obronę broniących się w nim jednostek
1) Jednostki
- podstawową jednostką jest pułk
- jedno pole może być zajmowane tylko przez jedną jednostkę
- są 3 rodzaje jednostek: elita (bitność 2), zwykłe (bitność 1,5) i hołota (bitność 1)
- jednostki muszą się składać z piechoty lub kawalerii, nie można tworzyć jednostek mieszanych
2) Rozkazy
- można wydać jednej jednostce tylko jeden rozkaz w ciągu dnia
- dostępne rozkazy to: ruch, okopanie, przeformowanie, wsparcie oraz przygotowanie do forsowania rzeki
- ruch pozwala poruszyć się o dwa pola (kawalerii o trzy)
- okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania. Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułup
- przygotowanie do forsowania rzeki zajmuje cały dzień i pozwala kolejnego dnia ją przekroczyć
- przeformowanie pozwala odzyskać 25% wyjściowej siły
- wsparcie pozwala lepiej walczyć sojuszniczej jednostce znajdującej się na sąsiednim polu (jeśli jest więcej niż jedna tka jednostka, w rozkazie należy zaznaczyć, która ma być wsparta). Jednostka wspierająca dodaje jednostce wspartej 75% swojej bitności (nie dzieje się to w sytuacji, gdy jednostka wspierająca zostanie w tym samym dniu zaatakowana)
- codziennie należy wydać nowy rozkaz, gdyż rozkaz z poprzedniego dnia nie obowiązuje kolejnego
3) walka
- do walki dochodzi, gdy dwie (lub więcej) wrogie jednostki znajdą się na tym samym polu
sumuje się bitność tych jednostek
- jednostka, która ma mniejszą bitność musi się wycofać, na polu zostaje jednostka, która wygrała
jeśli w starciu brała udział więcej niż 1 jednostka po jednej stronie, jedna z tych jednostek zostaje na polu, pozostałe wycofują się o jedno pole
- jeśli bitność jednostek po obu stronach jest taka sama, atakujący się wycofuje, nie ma strat.
- jednostka, która przegrała walkę wycofuje się o dwa pola (kawaleria o trzy) i zmniejsza swoją siłę o 75%.
- jednostka zostaje zniszczona gdy jej siła spadnie poniżej 25% siły wyjściowej.
- jeśli jednostka nie ma się gdzie wycofać (jest okrążona, przyparta do rzeki) zostaje automatycznie zniszczona.
4) teren
- las, teren podmokły i wzgórza ograniczają ruch kawalerii do 1 pola
- rzeka: jednostka broniąca się przed atakiem prowadzonym przez rzekę potraja swoją obronę(wyszczególniona na granicy pól niebieska linia)
- las: piechota broniąca się w lesie podwaja swoją obronę (zielony)
- teren podmokły każdej jednostce ogranicza bitność do 1, poza tym nie można się na nim okopywać ani przegrupowywać (brązowy)
- wzgórza podwajają obronę jednostki broniącej się na nich (różowy)
- łąki i stepy: podwajają atak kawalerii (żółty)
miasto: kawaleria atakująca miasto ma bitność 1, miasto potraja obronę broniących się w nim jednostek