|
Powstania ad. 2021 na Zaporożu
przez Sebastian von Tauer » 22 mar 2021, 13:55
Zasady walki
1) Jednostki - podstawową jednostką jest pułk - jedno pole może być zajmowane tylko przez jedną jednostkę - są 3 rodzaje jednostek: elita (bitność 2), zwykłe (bitność 1,5) i hołota (bitność 1) - jednostki muszą się składać z piechoty lub kawalerii, nie można tworzyć jednostek mieszanych
2) Rozkazy - można wydać jednej jednostce tylko jeden rozkaz w ciągu dnia - dostępne rozkazy to: ruch, okopanie, przeformowanie, wsparcie oraz przygotowanie do forsowania rzeki - ruch pozwala poruszyć się o dwa pola (kawalerii o trzy) - okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania. Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułup - przygotowanie do forsowania rzeki zajmuje cały dzień i pozwala kolejnego dnia ją przekroczyć - przeformowanie pozwala odzyskać 25% wyjściowej siły - wsparcie pozwala lepiej walczyć sojuszniczej jednostce znajdującej się na sąsiednim polu (jeśli jest więcej niż jedna tka jednostka, w rozkazie należy zaznaczyć, która ma być wsparta). Jednostka wspierająca dodaje jednostce wspartej 75% swojej bitności (nie dzieje się to w sytuacji, gdy jednostka wspierająca zostanie w tym samym dniu zaatakowana) - codziennie należy wydać nowy rozkaz, gdyż rozkaz z poprzedniego dnia nie obowiązuje kolejnego
3) walka - do walki dochodzi, gdy dwie (lub więcej) wrogie jednostki znajdą się na tym samym polu sumuje się bitność tych jednostek - jednostka, która ma mniejszą bitność musi się wycofać, na polu zostaje jednostka, która wygrała jeśli w starciu brała udział więcej niż 1 jednostka po jednej stronie, jedna z tych jednostek zostaje na polu, pozostałe wycofują się o jedno pole - jeśli bitność jednostek po obu stronach jest taka sama, atakujący się wycofuje, nie ma strat. - jednostka, która przegrała walkę wycofuje się o dwa pola (kawaleria o trzy) i zmniejsza swoją siłę o 75%. - jednostka zostaje zniszczona gdy jej siła spadnie poniżej 25% siły wyjściowej. - jeśli jednostka nie ma się gdzie wycofać (jest okrążona, przyparta do rzeki) zostaje automatycznie zniszczona.
4) teren - las, teren podmokły i wzgórza ograniczają ruch kawalerii do 1 pola - rzeka: jednostka broniąca się przed atakiem prowadzonym przez rzekę potraja swoją obronę(wyszczególniona na granicy pól niebieska linia) - las: piechota broniąca się w lesie podwaja swoją obronę (zielony) - teren podmokły każdej jednostce ogranicza bitność do 1, poza tym nie można się na nim okopywać ani przegrupowywać (brązowy) - wzgórza podwajają obronę jednostki broniącej się na nich (różowy) - łąki i stepy: podwajają atak kawalerii (żółty) miasto: kawaleria atakująca miasto ma bitność 1, miasto potraja obronę broniących się w nim jednostek
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie Wojewoda Inowrocławski Sędzia Grodzki
-
-
- Wojewoda
-
- Posty: 4936
- Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Medale: 23
-
-
-
-
-
-
-
-
- Godności Kancelaryjne: Hetman Wielki
- Stopień: Hetman Wielki
przez Borys von Targersdorf » 23 mar 2021, 11:36
Panie hetmanie, jeżeli dobrze zrozumiałem to stacjonując w twierdzy sumuję moja bitność 1 plus bonus za miasto 3 plus okopanie 1 daję bitność 5. Ale okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania.Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułup
tego maksymalnie... nie bardzo rozumiem. Jak będę codziennie wydawał rozkazy okopania się, to za trzecim rozkazem nie uzyskam bonusa?
Targersdorf Borisz baró palatinus regni Hungarie
-
-
- Gość zagraniczny
-
- Posty: 624
- Dołączył(a): 10 mar 2016, 00:34
- Lokalizacja: Alba Regia Regnum Hungariae
- Medale: 5
-
-
- Wykształcenie: najemnik
przez Hryćko Opara » 23 mar 2021, 11:52
Borys von Targersdorf napisał(a):Panie hetmanie, jeżeli dobrze zrozumiałem to stacjonując w twierdzy sumuję moja bitność 1 plus bonus za miasto 3 plus okopanie 1 daję bitność 5. Ale okopanie daje bonus +1 do bitności za każdy dzień okopywania.Maksymalnie jedna jednostka może otrzymać bonus +2 z tego tytułup
tego maksymalnie... nie bardzo rozumiem. Jak będę codziennie wydawał rozkazy okopania się, to za trzecim rozkazem nie uzyskam bonusa?
Z tego co ja rozumiem i co ustalaliśmy - Miasto daje mnożnik bitności x3, czyli jednostka z bitnością 1 ma bitność 3, plus za dzień okopania 1, czyli 4 Co do okopania to tak, trzeciego dnia bonusu żadnego nie ma.
-
-
- Chłop
-
- Posty: 21
- Dołączył(a): 11 mar 2021, 16:31
- Godności Kancelaryjne: .
przez Borys von Targersdorf » 23 mar 2021, 12:07
Hryćko Opara napisał(a):Z tego co ja rozumiem i co ustalaliśmy - Miasto daje mnożnik bitności x3, czyli jednostka z bitnością 1 ma bitność 3, plus za dzień okopania 1, czyli 4
Co do okopania to tak, trzeciego dnia bonusu żadnego nie ma.
Na tak diabeł tkwi w szczegółach. Dziękuję za odpowiedź i zwrócenie uwagi na te szczególiki.
Targersdorf Borisz baró palatinus regni Hungarie
-
-
- Gość zagraniczny
-
- Posty: 624
- Dołączył(a): 10 mar 2016, 00:34
- Lokalizacja: Alba Regia Regnum Hungariae
- Medale: 5
-
-
- Wykształcenie: najemnik
przez Borys von Targersdorf » 23 mar 2021, 12:11
Sebastian von Tauer napisał(a):Wie pan, panie Borysie - w pewnym momencie nie da się już bardziej rozwinąć systemu umocnień ziemnych.
Oczywiście rozumiem, że się nie da. W przypadku zmiany pola, zdolność do okopywania zostaje przywrócona?
Targersdorf Borisz baró palatinus regni Hungarie
-
-
- Gość zagraniczny
-
- Posty: 624
- Dołączył(a): 10 mar 2016, 00:34
- Lokalizacja: Alba Regia Regnum Hungariae
- Medale: 5
-
-
- Wykształcenie: najemnik
kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska
Powrót do Powstanie na Zaporożu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
|
|