Strona 1 z 1

Zasady pojedynków

PostNapisane: 05 lip 2017, 09:24
przez Sebastian von Tauer
Sam system jest dość podobny do systemu bitew, który się dobrze sprawdza. A więc tak i tu mamy dwie strony i rozstrzygającego starcia sędziego. Przed pojedynkiem każdy z graczy wybiera broń - można to zrobić oficjalnie i ogłosić, bądź po cichu przesłać sędziemu. Występują następujące bronie:

atak/obrona/szybkość
Rapier 6/3/4
Szabla 7/4/2
Pałasz 6/5/2

Występują następujące kierunki cięć:


Panowie bracia mogą się bić do pierwszego trafienia (1HP), do opadnięcia z sił (5HP) i na śmierć i życie (10HP)
A o zasadach, co do wyzywania na pojedynki mogą panowie przeczytać tutaj: viewtopic.php?f=337&t=3162&p=35389#p35389

Całe starcie wygląda tak:
Pojedynek zaczyna wyzywający. Zacznie on zapisywać sekwencję ciosów od ataku, a wyzwany od obrony. Gracze wysyłają mistrzowi gry taką sekwencję, by znalazło się w niej po 5 kierunków ataków i obron (razem 10 rund) i zapisują to tak:

wyzywający:
atak wzerk
obrona nyżykiem
atak nyżykiem
obrona wzerk
itd.

wyzwany:
obrona w pion
atak podlew
obrona wbrew
atak podlew
itd.

Następnie sędzia sprawdza rezultaty. Jeśli osoba A zadała cios w danym kierunku, ale okazało się, że nie jest to kierunek, który wybrała osoba B w swojej obronie w tej rundzie, ani nie jest on oddalony o wartość "szybkości" broni w żadną ze stron, to przyjmuje się, że cios trafił przeciwnika.
Jeśli natomiast osoba B wybrałaby ten kierunek do obrony, gdzie atakowała osoba A, lub były on oddalony od kierunku cięcia w odległości nie większej, niż szybkość broni, którą osoba B się posługuje, przyjmuje się, że cios udało się sparować.
przykład: jeśli osoba B walczy szablą i wybrała kierunek w obronie nyżykiem: szabla ma szybkość 2, zatem uda się jej sparować cios jeśli przeciwnik będzie zadawał cios nie dalej, niż o 2 kierunki w dowolną stronę od kierunku nyżykiem, a zatem będą to: podlew, wpion, nyżykiem, wtrok, wpierś. Jeśli natomiast osoba A zaatakuje inny kierunek, niż wymienione, to cios trafia osobę B.
Następnie odejmuje się wartość obrony od ataku. Trafiona osoba odejmuje od swojego HP (żywotności) tyle punktów, ile wynosi ta różnica. Jeśli dana osoba straci wszystkie HP, przegrywa pojedynek. Jeśli w pojedynku nikt nie straci wszystkich HP, wygrywa ten, kto stracił ich najmniej.
przykład: osoba A atakując osobę b rapierem wybrała taki kierunek, że trafiła osobę B, broniącą się szablą,a zatem atak rapieru: 6, obrona szabli: 4, a zatem osoba B traci 6-4=2 punkty HP.

Re: Zasady pojedynków

PostNapisane: 02 maja 2021, 20:42
przez Samuel Radziwiłł
O ten chodziło?

Re: Zasady pojedynków

PostNapisane: 02 maja 2021, 23:45
przez Miguel de Catalan
Serdeczne podziękowania dla JO. Tak o to chodziło. Uratował Pan jedna z naszych rozrywek. Obiecuję umieścić na serwerze najszybciej jak to możliwe.

Re: Zasady pojedynków

PostNapisane: 05 maja 2021, 21:28
przez Dominik Ostrogski
Vivat.