Malarstwo
Posty: 6
• Strona 1 z 1
MalarstwoGiotto di Bondone, "Opłakiwanie Chrystusa" Rok wykonania- 1303 - 1305 Technika- fresk Wymiary- 185 × 200 cm Giotto di Bondone,"Ukrzyżowanie" Rok wykonania- 1303 - 1305 Technika- fresk Wymiary- 185 × 200 cm Cimabue,"Madonna z Dzieciątkiem i aniołami", " Maestà", "Tronująca Madonna z Dzieciątkiem i aniołami", "Madonna z Dzieciątkiem w majestacie" Rok wykonania- 1280 Technika- tempera na desce Wymiary- 427 × 276 cm CIMABUE (CENNI DI PEPPI) (1240-1302),"Dziewica w majestacie" DUCCIO DI BUONINSEGNA (1255-1319),"Maesta" Rok wykonania- 1308-1311 Technika- tempera na desce Wymiary- 214 x 412 cm GIOTTO DI BONDONE (1267-1337)"Pojmanie Chrystusa","Pocałunek Judasza" Rok wykonanania- 1304-1306 Technika- fresk Wymiary- 200 x 185 cm
Re: MalarstwoSIMONE MARTINI (1285-1344) "Maesta" Rok wykonania- 1315-1321 AMBROGIO LORENZETTI (1319-48)-Cykl fresków "alegoria dobrych i złych rządów" Rok wykonania- 1338-1340 PIETRO LORENZETTI (1320-45)"Narodziny Chrystusa" Rok wykonania- 1342 THEOPHANES THE GREEK (1340-1410)"Dziewica Dońska" Rok wykonania- 1392 ANDREI RUBLEV (1360-1430)"Apostoł Paweł" Rok wykonania- 1410 Wymiary- 160x110 cm LORENZO MONACO (1370-1425)"koronacja" Rok wykonania- 1415 MASOLINO (1383-1440)"Uzdrowienie Tabithy" Rok wykonania- 1420 LIMBOURG BROTHERS (1390-1416)"Chrystus wyprowadzany z pretorium",dzieło z "Godzinek księcia de Berry" Rok wykonania- 1416 PISANELLO (ANTONIO PISANO) (1394-1455)"Widzenie św. Eustachego" Technika wykonania- tempera na desce Wymiary- 54,5 x 65,5 cm SASSETTA (STEFANO DI GIOVANNI) (1395-1450)"Dziewica z dzieciątkiem i Świętymi" Rok wykonania- 1437-1444 JEAN FOUQUET (1420-1481)"Madonna z dzieciątkiem i aniołami" Rok wykonania- 1452-1455 Wymiary- 93 × 85 cm JEAN FOUQUET (1420-1481)"Étienne Chevalier ze św. Stefanem" Rok wykonania- ok. 1450 Wymiary- 93 x 85 cm DIONYSIUS (1440-1502)"Zstąpienie do piekieł" Rok wykonania- 1495-1504
Re: MalarstwoSimone Martini "Scena ze św. Marcinem z Tours" Giotto (?)- scena z cyklu św. Franciszka: "Kazanie do ptaków" Simone Martini- fragment dzieła "Muzykanci" Simone Martini "Scena ukazująca życie św. Franciszka" Puccio Capana- "Ukrzyżowanie Jezusa" Rok wykonania- 1330 naśladowca Giotta "Prezentacja" Rok wykonania- 1316 Giotto- z cyklu legend o św. Franciszku: "Sen Innocentego III" Simone Martini Pietro Lorenzetti "Ukrzyżowanie Jezusa" Rok wykonania- 1320 Pietro Lorenzetti "Dziewica zachodzącego słońca" Rok wykonania- 1330 Giotto "Alegoria Ubóstwa" Giotto "Alegoria Czystości" Giotto "Alegoria posłuszeństwa" Giotto "Chwała św. Franciszka" Hans Memling "Widok katedry w Kolonii" na obrazie z relikwiarza św. Urszuli Stefan Lochner"Ołtarz Trzech Króli" Rok wyjonania- 1440 Technika mieszana na desce Hans Memling "Sąd Ostateczny" Rok wykonania- 1467-1471 Wymiary- 242 x 180,8 cm i 242 x 90 cm Centralny panel Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga Lewy i prawy panel Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga Donatorowie Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga: Angelo di Jacopo Tani i jego żona Katarzyna z Tanaglich Rogier van der Weyden "Ołtarz Sądu Ostatecznego z Beaune"
Re: MalarstwoBardzo bogate godzinki księcia de Berry (fr. Les Très Riches Heures du duc de Berry) Bogato iluminowany rękopis godzinek zamówiony przez Jana de Berry około 1410 roku. Jedno z najważniejszych dzieł gotyku. Składa się z 206 kart, zdobionych ponad 100 iluminacjami i inicjałami, wykonanymi przez braci Limbourg, Barthélemy d'Eycka i Jeana Colombe'a. Na początku znajduje się słynny kalendarz z 12 całostronicowymi miniaturami. Na karcie 14v umieszczono człowieka anatomicznego, a dalej ilustracje do Ewangelii. Po nich następują ilustracje do psalmów, hymnów, modlitw i mszy. Autor- Bracia Limbourg Rok wykonania- XV wiek Technika wykonania- pergamin Rozmiar- 29 × 21 cm Człowiek anatomiczny Styczeń Bankiet w dzień Nowego Roku. Jan de Berry przedstawiony jest z prawej strony, za stołem, w futrzanej czapce i niebieskiej houppelande. Dworzanie usługują władcy. Jego podwładni, zgodnie ze zwyczajem, przynoszą mu podarki – zachęca ich do tego mistrz ceremonii, którego słowa approche, approche (zbliż się, zbliż się) są nad nim wypisane. Za ucztującymi zawieszona jest niebieska opona (tapiseria), przedstawiająca walczących rycerzy. Drobiazgowość autorów była tak duża, że namalowali oni nawet znaną ze źródeł tzw. Salière de Pavillon – solniczkę w kształcie okrętu, z emblematami księcia: niedźwiedziem i łabędziem. Jest to jedyna scena z wszystkich 12, która rozgrywa się we wnętrzu. Znaki zodiaku: koziorożec i wodnik. Luty Ilustracja przedstawia życie na wsi w zimie. W domu, ukazanym bez jednej ze ścian, by widz mógł zajrzeć do środka, grzeją się przy kominku trzy osoby. Kobieta podnosi swoją niebieską suknię, aby się ogrzać, młody mężczyzna i młoda kobieta nie noszą bielizny. Z prawej strony znajduje się zagroda dla owiec, cztery ule, gołębnik, beczki, wiązki chrustu i wóz. Jedna z postaci na zewnątrz zaciera ręce z zimna, druga rąbie drewno, trzecia z osłem zmierza ku miasteczku, widocznym w tle. Miniatura ta jest pierwszym w sztuce europejskiej przedstawieniem pejzażu pokrytego śniegiem. Zdaniem Wendy Beckett nieczęsto dojmujący chłód zimy, z jej urokiem, ale też i niewygodami, bywał przedstawiany w tak urzekający sposób. Znaki zodiaku: wodnik i ryby. Marzec Pierwsze prace w polu: orka i siew. Na pierwszym planie rolnik orze pole przy pomocy dwóch wołów, na poletku z prawej robotnik sięga do worka z ziarnem, z lewej odbywają się prace w winnicy (przycinanie winorośli). Za nimi pasterz, pilnujący owiec, ucieka przed marcową ulewą. W tle zamek Lusignan w regionie Poitou, jedna z rezydencji Jana de Berry. Smok nad jedną z zamkowych wież odnosi się do legendy o wróżce Meluzynie. Znaki zodiaku: ryby i baran. Kwiecień Iluminacja ukazuje naturę w wiosennym rozkwicie oraz grupę osób w scenie zaręczyn, najprawdopodobniej księcia Karola d'Orléans i Bonne d'Armagnac, wnuczki Jana de Berry, które miały miejsce 18 kwietnia 1410 w Gien. Para wymienia obrączki w towarzystwie dwóch świadków. Narzeczony ubrany jest w niebieską houppelande i czerwony kapelusz, narzeczona w jasnofiołkową suknię. Obok dwie kobiety zbierają kwiaty. Z prawej za murem znajduje się ogród z drzewkami owocowymi. Na dalszym planie rybacy łowią ryby. Nad miasteczkiem góruje zamek, którego identyfikacja nie jest pewna – może to być rezydencja w Dourdan albo Pierrefonds. Znaki zodiaku: baran i byk. Maj Iluminacja ukazuje zwyczaj udawania się w maju do lasu w celu zerwania gałęzi. Dekorowano nimi następnie domy. Uczestnicy tego orszaku, prowadzonego przez muzyków, mają na głowach wieńce z liści. Mężczyznę, który odwraca się w stronę kobiety w zielonej sukni, identyfikuje się z księciem Clermont, Janem de Bourbon. Kobieta jest prawdopodobnie jego trzecią żoną, Marie de Berry, córką Jana de Berry. Za nimi las i zamek Riom. Znaki zodiaku: byk i bliźnięta. Czerwiec Chłopi pracują przy sianokosach – mężczyźni ścinają trawę, a kobiety ją grabią. Autorzy proces ten oddali na tyle realistycznie, że zauważyli nawet różnice kolorystyczne między trawą dopiero co ścinaną a suchą. Praca odbywa się na tle pałacu królewskiego na Cité w Paryżu i Sainte-Chapelle (z prawej). Znaki zodiaku: bliźnięta i rak. Lipiec Ilustracja ukazuje otoczone wodą i drzewami pole ze zbożem, między którym rosną chabry i maki. Z prawej jest trawiasta łąka, w tle zamek w Poitiers (dziś nieistniejący). Dwaj mężczyźni ścinają zboże przy pomocy sierpów, a kobieta i mężczyzna strzygą owce. Znaki zodiaku: rak i lew. Sierpień Na pierwszym planie rozgrywa się scena polowania. W polowaniu wykorzystywane są odpowiednio wyszkolone ptaki drapieżne, polujące na inne ptaki, takie jak kaczki i łabędzie. Sokolnik idzie przed orszakiem, odwracając się w stronę pierwszego z jeźdźców. Między nimi biegają psy. Na dalszym planie widać nagie postaci, kąpiące się w rzece oraz chłopów, zajętych zbieraniem snopków i ładowaniem ich na wóz. Za nimi znajduje się zamek Etampes, kupiony przez księcia de Berry w 1400 roku. Znaki zodiaku: lew i panna. Wrzesień Na pierwszym planie przedstawione jest winobranie. Winogrona są składane na wózku oraz do pojemników, zawieszonych na grzbietach mułów. Na drugim planie wznosi się zamek w Saumur. Znaki zodiaku: panna i waga. Październik Przedstawiona scena rozgrywa się nad brzegiem Sekwany, wzdłuż którego przechodzi kilka postaci. Na pierwszym planie trwają prace polowe. Mężczyzna na koniu bronuje rolę, drugi sieje. Sroki i wrony wyjadają ziarno. Za nimi na polu stoi strach na wróble, przebrany za łucznika. Budowla wznosząca się za nimi to Luwr, z widocznym w centrum donżonem. Znaki zodiaku: waga i skorpion. Listopad Świnie karmione są żołędziami, które zrzuca z drzewa przy pomocy kija mężczyzna na pierwszym planie. Znaki zodiaku: skorpion i strzelec. Grudzień Iluminacja przedstawia polowanie z psami. Psy atakują dzika, leżącego na ziemi. Za nimi rośnie gęsty las, a dalej wznoszą się wieże i donżon Vincennes. Znaki zodiaku: strzelec i koziorożec.
Re: MalarstwoGiotto di Bondone "Wesele w Kanie" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Joachim wśród pasterzy" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Sen Joachima" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Ofiarowanie Maryi w świątyni" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm
Re: MalarstwoGiotto di Bondone "Wypędzenie Joachima z świątyni" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Ofiara Joachima" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Narodziny Maryi" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm Giotto di Bondone "Czuwanie nad różdżkami" Rok wykonania: ok. 1303 - 1305 Technika wykonania: fresk Rozmiar: 200 × 185 cm
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
||