Zasady M.T.R. - dyskusja.

Miejsce swobodnych i luźnych rozmów

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Maurycy Orański » 28 paź 2018, 13:32

Jedna jest Mitawa,
(-) Maurycy Wilhelm Jerzy Orański-Nassau
podskarbi wielki,starosta podlaski, rotmistrz wojsk litewskich,

Obrazek



Avatar użytkownika
Rotmistrz
Rotmistrz
 
Posty: 1624
Dołączył(a): 21 kwi 2016, 14:36
Lokalizacja: Rotria
Medale: 6
Order Virtuti Militari III (1) Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1)
Amarantowa Wstążka (1) Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 60564017
Tytuły: starosta podlaski
miecznik poznański
strażnik podolski

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez August V » 28 paź 2018, 14:16

Panie Hetmanie, właśnie po to chcieliśmy zorganizować trzy bitwy testowe, by wyłapać błędy i pomyłki w zasadach, a później je poprawić. Ileż razy na wprowadzenie czegoś unowocześnionego trzeba było wprowadzać coraz nowe to poprawki. Samo mieszczaństwo ilu doczekało się reform i konstytucji w Rzeczypospolitej...

Z drugiej jednak strony, zasady te pokazały, że są bardzo realistyczne. Czego można spodziewać się po konnicy, gdy musi ona przejść przez bagna podczas deszczu? Właśnie tego, co się stało w bitwie pod Mitawą. Niemniej, jakieś poprawki trzeba wprowadzić.
(-) Jego Królewska Mość August V, z Bożej łaski i woli Narodu Król Polski, Wielki Książę Litewski, Książę Ruski, Pruski, Mazowiecki, Żmudzki, Kijowski, Wołyński, Podolski, Podlaski, Inflancki, Smoleński, Siewierski, Czernihowski etc. etc. etc.

Obrazek



Avatar użytkownika
Jego Królewska Mość
Jego Królewska Mość
 
Posty: 1627
Dołączył(a): 26 lis 2015, 16:17
Medale: 8
Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1) Krzyż Zasługi dla Kultury III (1)
Medal Wojska (1) Amarantowa Wstążka (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 66056090

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Andream von Salza » 28 paź 2018, 14:50

Jeżelj chodzi o Mitawę w Kurlandii, to wydaje mi się, że z grzeczności należałoby się spytać właściela tych ziem czy zgadza się na ich wykorzystanie.
Ale zapwne znowu się czepiam
Andream von Salza
Wielki Mistrz Zakonu Kawalerów Mieczowych
Wielki Mistrz Zakonu Rycerskiego Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie
strażnik wendeński

Obrazek



Avatar użytkownika
Obywatel
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 29 paź 2012, 11:13
Medale: 5
Order Zasługi RON VI (1) Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1)
Medal Wojska (1) Gwiazda Inflant (1)

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Sebastian von Tauer » 28 paź 2018, 15:22

WKM, sądzę, że zasady są zbyt skomplikowane. Podoba mi się podział na cztery fazy, jednak sądzę, że jest za dużo modyfikatorów, np. połączyłym w stałą statystykę "obrona" obie obrony. Myślę też, że można by trochę podciągnąć w górę organizację, lub obniżyć efekt deszczu.
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie
Wojewoda Inowrocławski
Wojewoda Poznański


Obrazek



Avatar użytkownika
Hetman Wielki
Hetman Wielki
 
Posty: 2863
Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Medale: 13
Order Orła Białego (1) Order Virtuti Militari I (1) Order Zasługi RON II (1)
Order Zasługi RON III (1) Order Świętego Jerzego II (1) Order Świętego Jerzego III (1)
Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1) Medal Bene Merentibus (1) (1)
Medal z Długoletnią Służbę III (1) Gwiazda Ukrainy (1) Gwiazda Inflant (1)
Gwiazda Mołdawii (1)
Tytuły: Wojewoda: Inowrocławski,
Poznański

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Karol von Tauer - Sienicki » 05 lis 2018, 16:42

Sebastian von Tauer napisał(a):WKM, sądzę, że zasady są zbyt skomplikowane. Podoba mi się podział na cztery fazy, jednak sądzę, że jest za dużo modyfikatorów, np. połączyłym w stałą statystykę "obrona" obie obrony. Myślę też, że można by trochę podciągnąć w górę organizację, lub obniżyć efekt deszczu.

Jeśli można chciałbym trochę podważyć sugestie Szanownego Hetmana. Wiele bitew realnych w zakresie siedemnasty/dziewiętnasty wiek pokazało, jak pogoda może zniszczyć potencjalne możliwości nawet dwukrotnie większych wojsk (choćby nawet cała kampania Napoleona w Rosji lub największe zwycięstwo Fryderyka drugiego pod Lützen (Lutynia) ). Przypadkiem lub nie nasz system doskonale to odwzorowuje. Jestem za pozostawieniem w pełni systemu anomalii pogodowych. Można najwyżej zmniejszyć ich ryzyko poprzez wydarzenie fabularne np. Wielkie manewry przyswajające armię do pogody ale w takich sugestiach ekspertem nie jestem. Co do zmiany systemu czterech czynników taktyki całkowicie się zgadzam, ale pod innym względem niż mogą Panowie sobie wyobrażać. Myślę, że system który obecnie funkcjonuje jest niekreatywny, tzn. Prosty, w którym tak naprawdę tylko wynik bitwy zależy od losowej pogody (akurat poprawne odzwierciedlenie) ale tak jakby dowódca nie ingerował w nią. Całe strategie i przebiegi tworzy ktoś w rodzaju bota, a nie rzeczywisty dowódca. Proponuję aby dwaj dowódcy przedstawiali swoje wizje strategii i bitew, a osoba prowadząca porównywana je i wystosowywała scenariusz bitwy w której przewidywanie przeciwnika (znając jego oddziały gdy nie można już zmienić swoich) będzie kluczem do zwycięstwa, a kreatywna taktyka zapewni możliwość wcielenia się w prawdziwego generała w polu. Ot, cała moja wizja.

Ps. W dawnym forum w którym uczestniczyłem taki sposób był bardzo popularny i sprowadził do państwa kilkunastu naprawdę aktywnie działających mieszkańców.
Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne

Członek Zakonu Krzyżackiego
Żołnierz Jazdy Litewskiej
Dobosz w wojsku Rzeczpospolitej
Kurator Wielki
Obrazek



Avatar użytkownika
Dobosz
Dobosz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 lut 2018, 19:33
Lokalizacja: Państwo Kościelne Rotria
Medale: 1
Order Zasługi RON VI (1)
Tytuły: Ławnik gdański
Kurator Wielki

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Sebastian von Tauer » 05 lis 2018, 17:58

Dobrze, można jeszcze bardziej komplikować ten system, ale wtedy proszę na swoje barki wziąć rozstrzyganie wszystkich bitew.
To tylko zabawa, a my tworzymy mikronację, nie zaś profesjonalny symulator taktyczny, nadmierna komplikacja będzie tylko sprawiać, że bitew będzie coraz mniej, bo nikt nie będzie chciał tego sędziować.
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie
Wojewoda Inowrocławski
Wojewoda Poznański


Obrazek



Avatar użytkownika
Hetman Wielki
Hetman Wielki
 
Posty: 2863
Dołączył(a): 21 lip 2014, 18:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Medale: 13
Order Orła Białego (1) Order Virtuti Militari I (1) Order Zasługi RON II (1)
Order Zasługi RON III (1) Order Świętego Jerzego II (1) Order Świętego Jerzego III (1)
Krzyż Monarchii I (1) Krzyż Monarchii II (1) Medal Bene Merentibus (1) (1)
Medal z Długoletnią Służbę III (1) Gwiazda Ukrainy (1) Gwiazda Inflant (1)
Gwiazda Mołdawii (1)
Tytuły: Wojewoda: Inowrocławski,
Poznański

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Karol von Tauer - Sienicki » 05 lis 2018, 22:33

W takim razie ja mogę je sędziować ale proszę o praktyki i nadzór.
Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne

Członek Zakonu Krzyżackiego
Żołnierz Jazdy Litewskiej
Dobosz w wojsku Rzeczpospolitej
Kurator Wielki
Obrazek



Avatar użytkownika
Dobosz
Dobosz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 lut 2018, 19:33
Lokalizacja: Państwo Kościelne Rotria
Medale: 1
Order Zasługi RON VI (1)
Tytuły: Ławnik gdański
Kurator Wielki

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez August V » 05 lis 2018, 22:49

Karol von Tauer - Sienicki napisał(a):
Sebastian von Tauer napisał(a):WKM, sądzę, że zasady są zbyt skomplikowane. Podoba mi się podział na cztery fazy, jednak sądzę, że jest za dużo modyfikatorów, np. połączyłym w stałą statystykę "obrona" obie obrony. Myślę też, że można by trochę podciągnąć w górę organizację, lub obniżyć efekt deszczu.

Jeśli można chciałbym trochę podważyć sugestie Szanownego Hetmana. Wiele bitew realnych w zakresie siedemnasty/dziewiętnasty wiek pokazało, jak pogoda może zniszczyć potencjalne możliwości nawet dwukrotnie większych wojsk (choćby nawet cała kampania Napoleona w Rosji lub największe zwycięstwo Fryderyka drugiego pod Lützen (Lutynia) ). Przypadkiem lub nie nasz system doskonale to odwzorowuje. Jestem za pozostawieniem w pełni systemu anomalii pogodowych. Można najwyżej zmniejszyć ich ryzyko poprzez wydarzenie fabularne np. Wielkie manewry przyswajające armię do pogody ale w takich sugestiach ekspertem nie jestem. Co do zmiany systemu czterech czynników taktyki całkowicie się zgadzam, ale pod innym względem niż mogą Panowie sobie wyobrażać. Myślę, że system który obecnie funkcjonuje jest niekreatywny, tzn. Prosty, w którym tak naprawdę tylko wynik bitwy zależy od losowej pogody (akurat poprawne odzwierciedlenie) ale tak jakby dowódca nie ingerował w nią. Całe strategie i przebiegi tworzy ktoś w rodzaju bota, a nie rzeczywisty dowódca. Proponuję aby dwaj dowódcy przedstawiali swoje wizje strategii i bitew, a osoba prowadząca porównywana je i wystosowywała scenariusz bitwy w której przewidywanie przeciwnika (znając jego oddziały gdy nie można już zmienić swoich) będzie kluczem do zwycięstwa, a kreatywna taktyka zapewni możliwość wcielenia się w prawdziwego generała w polu. Ot, cała moja wizja.

Ps. W dawnym forum w którym uczestniczyłem taki sposób był bardzo popularny i sprowadził do państwa kilkunastu naprawdę aktywnie działających mieszkańców.


Synu, cieszymy się, iż wniosłeś coś nowego do tej dyskusji, aczkolwiek, wydaje Nam się, że na na takie duże zmiany w sposobie rozstrzygania bitew jest za późno. Zobaczymy jak wyjdzie M.T.R. w tym roku, a zmieniać będziemy jego kolejną edycję. Teraz nie ma sensu zamętu wprowadzać i komplikować.
(-) Jego Królewska Mość August V, z Bożej łaski i woli Narodu Król Polski, Wielki Książę Litewski, Książę Ruski, Pruski, Mazowiecki, Żmudzki, Kijowski, Wołyński, Podolski, Podlaski, Inflancki, Smoleński, Siewierski, Czernihowski etc. etc. etc.

Obrazek



Avatar użytkownika
Jego Królewska Mość
Jego Królewska Mość
 
Posty: 1627
Dołączył(a): 26 lis 2015, 16:17
Medale: 8
Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1) Krzyż Zasługi dla Kultury III (1)
Medal Wojska (1) Amarantowa Wstążka (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 66056090

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez Karol von Tauer - Sienicki » 06 lis 2018, 15:57

Dobrze. Ale nie jest wg mnie komplikacji dziadku tylko modernizacja.
Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne

Członek Zakonu Krzyżackiego
Żołnierz Jazdy Litewskiej
Dobosz w wojsku Rzeczpospolitej
Kurator Wielki
Obrazek



Avatar użytkownika
Dobosz
Dobosz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 lut 2018, 19:33
Lokalizacja: Państwo Kościelne Rotria
Medale: 1
Order Zasługi RON VI (1)
Tytuły: Ławnik gdański
Kurator Wielki

Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.

Postprzez August V » 07 lis 2018, 20:23

Oto finalna wersja zasad. Przy łączeniu dwóch obron w jedną okazało się, że wymaga to zmian w całej strukturze zasad, a na to nie możemy sobie pozwolić. Nie wprowadziliśmy więc tych zmian, ale zmieniliśmy statystyki oddziałów oraz modyfikatory terenu i pogody, wedle zaleceń pana Hetmana. Zmiany zaznaczone na czerwono.

MIĘDZYNARODOWY TURNIEJ RYCERSKI
ZBIÓR ZASAD


Zasady przeprowadzania bitew.
Każdy rodzaj wojsk (chorągiew/kompania/rota/sotnia) jest określany następującymi statystykami:
- atak
- obrona
- ostrzał
- obrona przed ostrzałem
- organizacja.
Ponadto, wpływ na wynik bitwy mają;
- pogoda
- teren
- taktyka dowódców.

POGODA:
1. mróz (-2 do obrony piechoty, -1 do obrony jazdy, )
2. upał (-2 do ataku wszystkich jednostek, -1 do organizacji)
3. po deszczu (-2 do ataku jazdy, -1 do ataku piechoty)
4. deszcz (-1 do organizacji jazdy, -2 do ostrzału)
5. mgła (-1 do ostrzału, -1 do organizacji piechoty, -1 do ataku i obrony piechoty)
6. silny wiatr (-2 do ostrzału)
7. neutralna (bez mian)
TEREN:
1. teren neutralny (bez zmian)
2. wieś (rzadkie zabudowania) (+2 do obrony piechoty, +1 do obrp, +1 do ataku jazdy)
3. teren pagórkowaty (+2 do ataku lekkiej jazdy, +1 do ataku jazdy ciężkiej i średniej)
4. teren poprzecinany strumieniami ( +1 do obrony piechoty, -1 do ataku piechoty)
5. mokradła (-2 do organizacji jazdy, -1 do organizacji piechoty)
6. las (+1 obrony przed ostrzałem dla wszystkich oddziałów, +2 ataku dla jazdy lekkiej i średniej)
7. otwarte pole (+2 ataku dla ciężkiej jazdy).

JEDNOSTKI:
Kawaleria:
  • Husaria (ciężka) organizacja – 5, obrona przed ostrzałem – 7, ostrzał – 0, obrona – 6, atak – 9.
  • Pancerni (średnia) organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 5, ostrzał – 0, obrona – 6, atak – 7,
  • Jazda Tatarska (lekka) organizacja – 3, obrona przed ostrzałem – 4, ostrzał – 5, obrona – 3, atak – 6.
  • Jazda wołoska (lekka) organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 5, ostrzał – 5, obrona – 5, atak – 5.
  • Jazda kozacka (lekka) organizacja – 3, obrona przed ostrzałem – 3, ostrzał – 4, obrona – 4, atak - 5
  • Lisowczycy (lekka) organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 4, ostrzał – 6, obrona - 4, atak - 8
  • Petyhorcy (średnia) organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 4, ostrzał – 4, obrona – 5, atak – 5.
  • Rajtarzy (średnia) organizacja – 4, obrona przed ostrzałem - 7, ostrzał – 7, obrona – 3, atak – 3.

    Piechota:
  • Hajducy, organizacja - 3, obrona przed ostrzałem – 4, ostrzał – 5, obrona – 2, atak – 6.
  • Dragoni, organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 5, ostrzał – 6, obrona – 4, atak – 6.
  • Kozacy regestrowi, organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 3, ostrzał – 3, obrona – 7, atak – 7.
  • Piechota niemiecka, organizacja - 4, obrona przed ostrzałem – 5, ostrzał – 4, obrona – 5, atak - 4
  • Piechota nowego typu, organizacja – 4, obrona przed ostrzałem – 7, ostrzał – 7, obrona – 4, atak – 3.

    Dodatki:
  • Tabor (tylko dla piechoty) obrona +2 obrona przed ostrzałem +2.


Schemat przeprowadzania każdej bitwy. PRZYKŁAD
Uczestnicy obwieszczają w wątku do tego przeznaczonym, jakie jednostki wystawiają. Nie można wystawić więcej niż 3 roty/kompanie/chorągwie/sotnie, a suma ataku, suma ostrzału i suma obrony wszystkich jednostek jednego gracza nie mogą wynosić więcej niż 20. Tego samego dnia, uczestnicy wysyłają sędziemu schemat działań ich wojsk, cztery razy wybierając pomiędzy 3 opcjami: atakiem, obroną i przegrupowaniem. Następnie sędzia ustala, kto z graczy będzie miał pierwszeństwo, za pomocą rzutu kostką.

PRZYKŁAD:
Jednostki gracza A:
Rajtaria – o4, obrp7, ost7, obr3, atk3.
Kozacy regestrowi – o4, obrp3, ost3, obr7, atk7.
Piechota Nowego Typu – o4, obrp7, ost7, obr4, atk4.
Jednostki gracza B:
Husaria – o5, obrp7, ost0, obr6, atk9.
Hajducy – o3, obrp4, ost5, obr2, atk6.
Hajducy - o3, obrp4, ost5, obr2, atk6.
POGODA (wylosowana za pomocą generatora liczb losowych):
silny wiatr (-2 do ostrzału)
TEREN (wylosowany za pomocą generatora liczb losowych):
mokradła (-2 do organizacji jazdy, -1 do organizacji piechoty).

Statystyki oddziałów po dodaniu modyfikatorów:
Jednostki gracza A:
Rajtaria – o2, obrp7, ost5, obr3, atk3.
Kozacy regestrowi – o3, obrp3, ost1, obr7, atk7.
Piechota Nowego Typu – o3, obrp7, ost5, obr4, atk4.
Jednostki gracza B:
Husaria – o3, obrp7, ost0, obr6, atk9.
Hajducy – o2, obrp4, ost3, obr2, atk6.
Hajducy - o2, obrp4, ost3, obr2, atk6.

Gracz A (schemat działań wojsk)

1. ostrzał (pierwszeństwo)
2. ostrzał
3. przegrupowanie (pierwszeństwo)
4. atak

Gracz B
1. ostrzał
2. przegrupowanie (pierwszeństwo)
3. atak
4. atak (pierwszeństwo)

WYNIK: (przykład)

Faza I
Obaj gracze wybrali jako pierwszy ostrzał, zatem, na początku walki następuje wymiana ogniowa pomiędzy ich oddziałami.

Wynik walki ogniowej oblicza się w taki sposób: sumuje się wartości ostrzału wszystkich jednostek strzelającego gracza, następnie te sumy porównuje się do wartości obrony przed ostrzałem wrogiego oddziału z najwyższą wartością ataku.

Odwzorowuje to realną sytuację, w której to przeciwnicy koncentrują swój ogień na oddziale wroga, który może wyrządzić im największe szkody, w celu wyeliminowania go.

Pierwszeństwo w tej fazie ma gracz A, więc to skutki jego ostrzału na oddziale wroga obliczymy najpierw.
A więc, celem ostrzału gracza A staje się husaria gracza B, ponieważ jej wartość ataku jest najwyższa i wynosi 9.

Obrp husarii wynosi 7. Suma ostrzału gracza A natomiast wynosi 11. To, jakie skutki wywarł na husarii ostrzał wroga, oblicza się w następujący sposób:

  • Jeśli wartość ostrzału przewyższa obrp mniej niż dwukrotnie, wtedy ostrzeliwany oddział traci permanentnie (a więc do końca bitwy) 1 pkt. z każdej wartości
  • Gdy wartość ostrzału jest 2-krotnie wyższa niż obrp, oddział ostrzeliwany traci po 2 pkt. z każdej wartości.
  • Jeśli natomiast jest 3-krotnie wyższa, traci on 3 pkt. z każdej wartości. I tak dalej, i tak dalej.

Z powodu silnego wiatru, ostrzał obniża statystyki husarii tylko o 1pkt.
  • Husaria – o2, obrp6, ost0, obr5, atk8.

    Gracz B odpowiada ostrzałem w kierunku kozaków regestrowych. Suma ostrzału jego jednostek to 6, zaś suma obrp kozaków to 3. Ostrzał przewyższa więc dwukrotnie obronę przed ostrzałem.

    Odejmujemy więc 2 oczka od każdej wartości tego oddziału:
  • Kozacy regestrowi – o1, obrp1, ost0, obr5, atk5.

    Mimo silnego wiatru ostrzał hajduków osiąga zamierzony cel. Oddział kozaków nie wytrzymuje ostrzału i zostaje pokonany, choć nie zniszczony. Dlaczego? Ponieważ jego organizacja wyniosła 1. W przypadku, gdy organizacja jednostki wynosi 1, jest on pokonany. Gdy jego organizacja wynosi 0, jest on zniszczony.

    II faza.
    W tej fazie pierwszeństwo ma gracz B. Nie ma to jednakże znaczenia, gdyż w tej fazie wybrał on przegrupowanie, a jedną z korzyści wybrania tej opcji w danej fazie jest to, że daje ona pierwszeństwo graczowi, niezależnie od tego, czy miał on je wcześniej, czy nie. Nie ma znaczenia również, jeśli obaj gracze wybrali przegrupowanie w tej samej fazie, gdyż ich działania nie kolidują ze sobą, w takim przypadku więc zasada pierwszeństwa przestaje obowiązywać w ogóle.

    Oprócz tego, przegrupowanie polega na tym, że wartości obrony i organizacji wszystkich oddziałów gracza, który ją zastosował, rosną o 1pkt (oprócz oddziałów zniszczonych), lecz tylko jeśli wcześniej zostały one obniżone, np. przez ukształtowanie terenu, pogodę, atak bądź ostrzał wroga. Są to zatem zmiany warunkowe, jeśli bowiem wartości organizacji i obrony oddziału do momentu zastosowania przegrupowania nie zostały zmniejszone, przegrupowanie nie oferuje żadnych premii oprócz pierwszeństwa. Oczywiście, odnosi się to do każdego z oddziałów z osobna, nie oznacza to więc, że jeśli jedna jednostka nie poniosła żadnych strat, to reszta też nie otrzymuje premii. Nie zostają podwyższone także te wartości, które na początku walki, przed dodaniem modyfikatorów terenu i pogody wynosiły zero.
    Premie wynikające z przegrupowania są permanentne.

    Odnosząc się do poprzedniej fazy, jednostki pokonane również obowiązuje to podwyższenie wartości organizacji i obrony, dzięki czemu gracz może ponownie zebrać niedobitków, by poprowadzić ich do dalszej walki.
  • Husaria – o3, obrp6, ost0, obr6, atk8.
  • Hajducy – o3, obrp4, ost3, obr2, atk6.
  • Hajducy - o3, obrp4, ost3, obr2, atk6. [/color]


    ...
    Gracz A w tej fazie znowu wybiera ostrzał. Nie uczestniczy w nim jednakże pokonana sotnia kozaków.

    Suma ostrzału piechoty nowego typu i rajtarii wynosi w takim razie 10. Znowu strzelają oni w kierunku husarii. Dzięki jednak taktycznym kunszcie gracza B, husaria nie zostaje pokonana, co by się stało, gdyby w tej fazie gracz B nie wybrał obrony. Rajtarzy i muszkieterzy mogą się tylko bezradnie przyglądać, jak ich ostrzał nie odnosi żadnego skutku.

    III faza
    Gracz A przechodzi do obrony, podnosząc statystyki swoich oddziałów. Dzięki temu, pokonanych kozaków udaje się z powrotem zebrać, tak, by mogli oni walczyć do czasu, gdy znowu nie zostaną pokonani bądź rozbici.
  • Rajtaria – o3, obrp8, ost5, obr4, atk3.
  • Kozacy regestrowi – o2, obrp2, ost0, obr6, atk5.
  • Piechota Nowego Typu – o4, obrp8, ost5, obr5, atk4.

    Natomiast gracz B przypuszcza atak. Zasady atakowania są podobne do zasad ostrzału.

    Sumujemy wartość ataku wszystkich jednostek atakującego (w tym przypadku 20) i porównujemy wynik z sumą organizacji i obrony atakowanego oddziału z najniższą wartością obrony (w tym przypadku rajtaria). Ma to odwzorować realną sytuację, w której atakuje się w najsłabiej bronione punkty przeciwnika.

    Zatem, suma ataku jednostek gracza B wynosi 20, suma organizacji i obrony rajtarii zaś 7. Oznacza to, że atak gracza B przewyższa obronę rajtarii ponad dwukrotnie. Tak jak w przypadku ostrzału, odejmujemy 2 oczka od każdej wartości rajtarii, przez co zostaje ona pokonana.

    IV faza
    Piechota nowego typu i kozacy regestrowi postanawiają w takiej sytuacji przypuścić desperacki atak. Jednakże to gracz B ma pierwszeństwo, i to jego oddziały pierwsze uderzają. Odbywa się sytuacja analogiczna do tej z poprzedniej fazy – suma wartości organizacji i obrony piechoty znowu zostaje ponad dwukrotnie przewyższona, co odejmuje od jej organizacji 2 pkt. Jednakże, mimo porażki, piechota nadal nie zostaje pokonana.

    ...
    Po upływie 4 faz wygrywa ten gracz, który ma mniej pokonanych i zniszczonych oddziałów. Wygrywa zatem gracz B.
    W przypadku, gdy jednak ilość pokonanych i zniszczonych oddziałów po obu stronach jest taka sama, wygrywa ten gracz, którego jednostki mają, sumując, wyższą wartość organizacji. Jesli nawet wartości organizacji są takie same, sędzia rozsądza, który z graczy walczył lepiej, i temu przyznane jest zwycięstwo.
(-) Jego Królewska Mość August V, z Bożej łaski i woli Narodu Król Polski, Wielki Książę Litewski, Książę Ruski, Pruski, Mazowiecki, Żmudzki, Kijowski, Wołyński, Podolski, Podlaski, Inflancki, Smoleński, Siewierski, Czernihowski etc. etc. etc.

Obrazek



Avatar użytkownika
Jego Królewska Mość
Jego Królewska Mość
 
Posty: 1627
Dołączył(a): 26 lis 2015, 16:17
Medale: 8
Order Księcia Włodzimierza III (1) Krzyż Monarchii II (1) Krzyż Zasługi dla Kultury III (1)
Medal Wojska (1) Amarantowa Wstążka (1) Gwiazda Ukrainy (1)
Gwiazda Inflant (1) Gwiazda Mołdawii (1)
Gadu-Gadu: 66056090

Poprzednia stronaNastępna strona

kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska

Powrót do Karczma zwana Rzym

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron