Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.
Napisane: 29 lip 2018, 11:50
Po prostu nie lubię iść na łatwiznę.
Chyba zły cytat WKM.
Chyba zły cytat WKM.
Pro fide, lege et rege!
https://www.rzeczpospolitaobojganarodow.pl/forum/
https://www.rzeczpospolitaobojganarodow.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=5025
Sebastian von Tauer napisał(a):[...] jeśli nie powstanie program liczący wszystkie modyfikatory lub aplikacja będąca niejako grą, nie ma sensu jeszcze bardziej komplikować systemu - ktoś to musi policzyć i nad tym czuwać i to będzie osoba a nie komputer.
August V napisał(a):Co do zautomatyzowania systemu rozstrzygania potyczek, to coś takiego pewnie dałoby się zrobić w nawet najprostszym programie, jak Scratch...
Hubert Szablarczyk - Hrychowicz napisał(a):August V napisał(a):Co do zautomatyzowania systemu rozstrzygania potyczek, to coś takiego pewnie dałoby się zrobić w nawet najprostszym programie, jak Scratch...
Wasza Królewska Mość, stworzenie w Scratchu takowego programu mordęgą by było. To program grzeczny do konstruowania gier prostych i animacyj interaktywnych. Ażeby tekstowy program stworzyć, skorzej już choćby i Pythona sobie przysposobić, kędy kto inkszym językiem by nie władał
Hubert Szablarczyk - Hrychowicz napisał(a):My po wakacjach w technikum w kierunku informatycznym nauki będziem pobierać, zatem nadzieję mieć się winno, iże cośkolwiek do głowy nam nałożą i v-ojczyźnie służyć będziemy mogli jak się godzi
MIĘDZYNARODOWY TURNIEJ RYCERSKI
REGULAMIN
Rozdział I. Organizacja.
1. Niniejszy regulamin określa sposób organizacji Międzynarodowego Turnieju Rycerskiego, zwanego dalej "Turniejem".
2. Turniej jest cyklicznym wydarzeniem, organizowanym corocznie przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów, zwaną dalej "organizatorem".
3. Turniej podzielony jest na dwie niezależne od siebie konkurencje – bitwy (potyczki dwóch oddziałów) oraz pojedynki (starcie dwóch rycerzy). Dla obu przewidziane są osobne nagrody, rożnią sie one ponadto sposobem organizacji i charakterem. Powinny one również odbywać się w oddzielnych terminach.
4. Oprócz dwóch konkurencji wymienionych poniżej, niejako uzupełnieniem turniejowej rywalizacji i elementem mającym dodać jej atrakcyjności są "zakłady" (patrz. Rozdział V)
5. Oprócz tegoż regulaminu, do każdorazowej edycji Turnieju powinien zostać opracowany Terminarz, zawierający daty i terminy turniejowych rozgrywek i Zbiór Zasad, określający sposób przeprowadzania turniejowych bitew.
Rozdział II. Uczestnicy i zgłoszenia
1. Do Turnieju może przystąpić każdy, kto posiada obywatelstwo powszechnie uznawanego v-państwa, pod warunkiem, iż dostosuje się do klimatu i warunków panujących w Rzeczypospolitej. W przeciwnym razie nie będzie możliwe uczestnictwo owej osoby w Turnieju.
2. Zgłoszenia należy składać do końca terminu wyznaczonego przez organizatora na podany przez niego adres kontaktowy.
3. Zgłoszenie oznacza automatyczną akceptację regulaminu Turnieju, a także jego Terminarza oraz zasad.
4. W przypadku, gdy uczestnik nie zastosuje się do zasad i regulaminu, bądź nie stawi się w określonym terminie do rywalizacji, ów dostanie ostrzeżenie od organizatora Turnieju, a termin pojedynku bądź bitwy zostanie przesunięty. Organizator ma prawo do dyskwalifikacji uczestnika za ponowne złamanie zasad i/lub regulaminu, zachowanie uznawane powszechnie za gorszące bądź dwukrotne niestawienie się w danym terminie.
5. Liczba uczestników jest ograniczona. W Turnieju może brać udział maksymalnie 12 osób, nie licząc sędziów i organizatorów.
Rozdział III. Terminarz.
1. Organizator konkursu ma obowiązek podać do wiadomości publicznej Terminarz, Regulamin i Zbiór Zasad Turnieju.
2. Organizator ma prawo dokonać zmian w Terminarzu, jednak musi to być publicznie ogłoszone wraz z podaniem odpowiedniego wyjaśnienia.
3. Terminarz każdorazowej edycji Turnieju zawiera:
- końcowy termin przyjmowania zgłoszeń,
- datę oficjalnego rozpoczęcia Turnieju (pierwsza bitwa)
- terminy poszczególnych bitew i pojedynków pomiędzy uczestnikami, których liczba zależna jest od
liczby zgłoszeń.
- Datę ostatniego starcia (finału).
- Datę wręczenia nagród i oficjalnego zakończenia Turnieju.
- Nazwiska osób sędziujących poszczególne potyczki.
4. Przy czym:
- każdy pojedynek/bitwa trwa jeden dzień,
- nie mogą się odbywać dwie lub więcej potyczki w tym samym czasie,
- w przypadku, gdy potyczka przesunięta zostanie w terminie, a będzie spowodowane to opieszałością zawodnika/ów, traktowane jest to jako niestawienie się w terminie (patrz: Rozdział II)
Rozdział IV. Waluta Turnieju i kupno oddziałów.
1. Po wygaśnięciu terminu składania zgłoszeń do Turnieju, a przed oficjalnym jego rozpoczęciem, każdy z uczestników Turnieju otrzymuje 8000 czerwonych złotych (w skrócie: "CZ"). Jest to specjalna waluta stworzona na potrzeby Turnieju. Jeden czerwony złoty równa się jednemu denarowi polsko-litewskiemu, do oficjalnego zakończenia Turnieju jednakże, czerwonych złotych nie można na denary wymieniać, ani odwrotnie. Pieniądze z systemu PIAST są w Turnieju nic nie warte, i nie mają żadnego wpływa na jego przebieg. Ogólnie wszystkie transakcje za pomocą czerwonych złotych odbywają się poza systemem PIAST, jednakże monitorowane są przez Podskarbiego. Wydając czerwone złote można:
- zakupić jednostki niezbędne do każdej bitwy (patrz: punkt 4, rozdział IV),
- uczestniczyć w zakładach (patrz: Rozdział V)
- po odpadnięciu bądź zwycięstwie w Turnieju wymienić na denary i przelać na konto bankowe w
systemie PIAST.
2. Czerwone złote zdobywa się poprzez:
- zwycięstwo w bitwie/pojedynku (nagroda za pokonanie wroga wynosi 1000 dpl, plus 150 dpl za
całkowite zniszczenie jednej roty/chorągwi/kompanii/sotni).
- Wygraną w zakładzie. (patrz: Rozdział V.)
- Zajęcie miejsca na podium w Tunieju.
3. Przy czym:
- jeśli, z powodu braku czerwonych złotych, uczestnik nie będzie mógł wystawić żadnej jednostki do
bitwy, uznaje się to jako przegraną walkowerem.
- Jednostki nie zniszczone w bitwie można używać w kolejnych bitwach, trzeba jednak najpierw
zapłacić za uzupełnienie stanu osobowego jednostki kwotą będącą połową kosztu zakupu tejże
jednostki.
- Jednostek zniszczonych nie można wystawić do walki.
4. Cennik oddziałów dostępnych w Turnieju:
KAWALERIA:
Husaria, 2400 CZ
Pancerni, 1900 CZ
Petyhorcy, 1700 CZ
Jazda kozacka, 1000 CZ
Jazda tatarska, 1200 CZ
Jazda wołoska, 1300 CZ
Lisowczycy, 1800 CZ
Rajtaria, 1500 CZ
PIECHOTA
Piechota polsko-węgierska (hajducy), 900 CZ
Kozacy regestrowi 1300 CZ
Dragonia 1300 CZ
Piechota niemiecka 1000 CZ
Piechota Nowego Typu 1200 CZ
DODATKI:
Tabor (tylko dla piechoty), 500 CZ
Artyleria nie jest dopuszczona do rozgrywek.
Rozdział VI. Zakłady
1.Zakłady zawierane są w wątku do tego przeznaczonym, pomiędzy dwoma uczestnikami Turnieju, bądź uczestnikiem Turnieju, a Podskarbim.
2. Zakładać się można o wyniki turniejowych starć, zakład nie może jednak dotyczyć bitwy, w której samemu się uczestniczy.
3. Maksymalna kwota, jaką można w zakładzie postawić, to 3000 CZ, minimalna zaś – 300 CZ.
Uczestnicy Turnieju nie mają obowiązku się zakładać.
4. Podskarbi Wielki monitoruje wątek przeznaczony do zawierania zakładów, aktualizując każdego dnia publicznie widoczną listę uczestników Turnieju wraz z liczbą ich czerwonych złotych. Wprowadza on także zmiany do listy, dodając do pul pieniężnych uczestników nagrody za zwycięskie bitwy i zniszczenie oddziałów wroga, oraz odejmując od nich koszty zakupu jednostek.
5. Każdy uczestnik ma obowiązek podać do wiadomości publicznej informację, jaką jednostkę wystawia do bitwy i ile za nią płaci, by ułatwić Bezstronnej Osobie Rozstrzygającej (sędziemu) i Podskarbiemu zadanie.
Rozdział VI. Postanowienia końcowe
1. Zmiany w niniejszym regulaminie nanosić może każdy z obywateli i szlachty Rzeczpospolitej, jednakże za zgodą pozostałych członków obu tych stanów.
2. Zaleca się, aby z powodu złożoności zasad, wyznaczono nie jedną, a kilka osób do sędziowania turniejowych bitew.