Zasady M.T.R. - dyskusja.Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Jedna jest Mitawa,
(-) Maurycy Wilhelm Jerzy Orański-Nassau wicekról Nowej Kurlandii wojewoda sandomierski, pan na Tarnowie, admirał królewskiej floty koronnej
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Panie Hetmanie, właśnie po to chcieliśmy zorganizować trzy bitwy testowe, by wyłapać błędy i pomyłki w zasadach, a później je poprawić. Ileż razy na wprowadzenie czegoś unowocześnionego trzeba było wprowadzać coraz nowe to poprawki. Samo mieszczaństwo ilu doczekało się reform i konstytucji w Rzeczypospolitej...
Z drugiej jednak strony, zasady te pokazały, że są bardzo realistyczne. Czego można spodziewać się po konnicy, gdy musi ona przejść przez bagna podczas deszczu? Właśnie tego, co się stało w bitwie pod Mitawą. Niemniej, jakieś poprawki trzeba wprowadzić. /-/ Stanisław von Tauer herbu von Tauer Pułkownik wojsk koronnych Wojewoda łęczycki Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Jeżelj chodzi o Mitawę w Kurlandii, to wydaje mi się, że z grzeczności należałoby się spytać właściela tych ziem czy zgadza się na ich wykorzystanie.
Ale zapwne znowu się czepiam Andream von Salza
Kardynał Świętego Kościoła Rotryjskiego Wielki Mistrz Zakonu Rycerskiego Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie strażnik wendeński Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.WKM, sądzę, że zasady są zbyt skomplikowane. Podoba mi się podział na cztery fazy, jednak sądzę, że jest za dużo modyfikatorów, np. połączyłym w stałą statystykę "obrona" obie obrony. Myślę też, że można by trochę podciągnąć w górę organizację, lub obniżyć efekt deszczu.
Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie Wojewoda Inowrocławski Sędzia Grodzki
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.
Jeśli można chciałbym trochę podważyć sugestie Szanownego Hetmana. Wiele bitew realnych w zakresie siedemnasty/dziewiętnasty wiek pokazało, jak pogoda może zniszczyć potencjalne możliwości nawet dwukrotnie większych wojsk (choćby nawet cała kampania Napoleona w Rosji lub największe zwycięstwo Fryderyka drugiego pod Lützen (Lutynia) ). Przypadkiem lub nie nasz system doskonale to odwzorowuje. Jestem za pozostawieniem w pełni systemu anomalii pogodowych. Można najwyżej zmniejszyć ich ryzyko poprzez wydarzenie fabularne np. Wielkie manewry przyswajające armię do pogody ale w takich sugestiach ekspertem nie jestem. Co do zmiany systemu czterech czynników taktyki całkowicie się zgadzam, ale pod innym względem niż mogą Panowie sobie wyobrażać. Myślę, że system który obecnie funkcjonuje jest niekreatywny, tzn. Prosty, w którym tak naprawdę tylko wynik bitwy zależy od losowej pogody (akurat poprawne odzwierciedlenie) ale tak jakby dowódca nie ingerował w nią. Całe strategie i przebiegi tworzy ktoś w rodzaju bota, a nie rzeczywisty dowódca. Proponuję aby dwaj dowódcy przedstawiali swoje wizje strategii i bitew, a osoba prowadząca porównywana je i wystosowywała scenariusz bitwy w której przewidywanie przeciwnika (znając jego oddziały gdy nie można już zmienić swoich) będzie kluczem do zwycięstwa, a kreatywna taktyka zapewni możliwość wcielenia się w prawdziwego generała w polu. Ot, cała moja wizja. Ps. W dawnym forum w którym uczestniczyłem taki sposób był bardzo popularny i sprowadził do państwa kilkunastu naprawdę aktywnie działających mieszkańców. Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne Członek Zakonu Krzyżackiego Namiestnik w wojsku Rzeczpospolitej Miecznik rawski
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Dobrze, można jeszcze bardziej komplikować ten system, ale wtedy proszę na swoje barki wziąć rozstrzyganie wszystkich bitew.
To tylko zabawa, a my tworzymy mikronację, nie zaś profesjonalny symulator taktyczny, nadmierna komplikacja będzie tylko sprawiać, że bitew będzie coraz mniej, bo nikt nie będzie chciał tego sędziować. Książę na Bydgoszczy i Wyszogrodzie Wojewoda Inowrocławski Sędzia Grodzki
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.W takim razie ja mogę je sędziować ale proszę o praktyki i nadzór.
Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne Członek Zakonu Krzyżackiego Namiestnik w wojsku Rzeczpospolitej Miecznik rawski
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.
Synu, cieszymy się, iż wniosłeś coś nowego do tej dyskusji, aczkolwiek, wydaje Nam się, że na na takie duże zmiany w sposobie rozstrzygania bitew jest za późno. Zobaczymy jak wyjdzie M.T.R. w tym roku, a zmieniać będziemy jego kolejną edycję. Teraz nie ma sensu zamętu wprowadzać i komplikować. /-/ Stanisław von Tauer herbu von Tauer Pułkownik wojsk koronnych Wojewoda łęczycki Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Dobrze. Ale nie jest wg mnie komplikacji dziadku tylko modernizacja.
Karol von Tauer-Sienicki herbu jelito odmienne Członek Zakonu Krzyżackiego Namiestnik w wojsku Rzeczpospolitej Miecznik rawski
Re: Zasady M.T.R. - dyskusja.Oto finalna wersja zasad. Przy łączeniu dwóch obron w jedną okazało się, że wymaga to zmian w całej strukturze zasad, a na to nie możemy sobie pozwolić. Nie wprowadziliśmy więc tych zmian, ale zmieniliśmy statystyki oddziałów oraz modyfikatory terenu i pogody, wedle zaleceń pana Hetmana. Zmiany zaznaczone na czerwono.
MIĘDZYNARODOWY TURNIEJ RYCERSKI ZBIÓR ZASAD Zasady przeprowadzania bitew. Każdy rodzaj wojsk (chorągiew/kompania/rota/sotnia) jest określany następującymi statystykami: - atak - obrona - ostrzał - obrona przed ostrzałem - organizacja. Ponadto, wpływ na wynik bitwy mają; - pogoda - teren - taktyka dowódców. POGODA: 1. mróz (-2 do obrony piechoty, -1 do obrony jazdy, ) 2. upał (-2 do ataku wszystkich jednostek, -1 do organizacji) 3. po deszczu (-2 do ataku jazdy, -1 do ataku piechoty) 4. deszcz (-1 do organizacji jazdy, -2 do ostrzału) 5. mgła (-1 do ostrzału, -1 do organizacji piechoty, -1 do ataku i obrony piechoty) 6. silny wiatr (-2 do ostrzału) 7. neutralna (bez mian) TEREN: 1. teren neutralny (bez zmian) 2. wieś (rzadkie zabudowania) (+2 do obrony piechoty, +1 do obrp, +1 do ataku jazdy) 3. teren pagórkowaty (+2 do ataku lekkiej jazdy, +1 do ataku jazdy ciężkiej i średniej) 4. teren poprzecinany strumieniami ( +1 do obrony piechoty, -1 do ataku piechoty) 5. mokradła (-2 do organizacji jazdy, -1 do organizacji piechoty) 6. las (+1 obrony przed ostrzałem dla wszystkich oddziałów, +2 ataku dla jazdy lekkiej i średniej) 7. otwarte pole (+2 ataku dla ciężkiej jazdy). JEDNOSTKI: Kawaleria:
Schemat przeprowadzania każdej bitwy. PRZYKŁAD Uczestnicy obwieszczają w wątku do tego przeznaczonym, jakie jednostki wystawiają. Nie można wystawić więcej niż 3 roty/kompanie/chorągwie/sotnie, a suma ataku, suma ostrzału i suma obrony wszystkich jednostek jednego gracza nie mogą wynosić więcej niż 20. Tego samego dnia, uczestnicy wysyłają sędziemu schemat działań ich wojsk, cztery razy wybierając pomiędzy 3 opcjami: atakiem, obroną i przegrupowaniem. Następnie sędzia ustala, kto z graczy będzie miał pierwszeństwo, za pomocą rzutu kostką. PRZYKŁAD: Jednostki gracza A: Rajtaria – o4, obrp7, ost7, obr3, atk3. Kozacy regestrowi – o4, obrp3, ost3, obr7, atk7. Piechota Nowego Typu – o4, obrp7, ost7, obr4, atk4. Jednostki gracza B: Husaria – o5, obrp7, ost0, obr6, atk9. Hajducy – o3, obrp4, ost5, obr2, atk6. Hajducy - o3, obrp4, ost5, obr2, atk6. POGODA (wylosowana za pomocą generatora liczb losowych): silny wiatr (-2 do ostrzału) TEREN (wylosowany za pomocą generatora liczb losowych): mokradła (-2 do organizacji jazdy, -1 do organizacji piechoty). Statystyki oddziałów po dodaniu modyfikatorów: Jednostki gracza A: Rajtaria – o2, obrp7, ost5, obr3, atk3. Kozacy regestrowi – o3, obrp3, ost1, obr7, atk7. Piechota Nowego Typu – o3, obrp7, ost5, obr4, atk4. Jednostki gracza B: Husaria – o3, obrp7, ost0, obr6, atk9. Hajducy – o2, obrp4, ost3, obr2, atk6. Hajducy - o2, obrp4, ost3, obr2, atk6. Gracz A (schemat działań wojsk) 1. ostrzał (pierwszeństwo) 2. ostrzał 3. przegrupowanie (pierwszeństwo) 4. atak Gracz B 1. ostrzał 2. przegrupowanie (pierwszeństwo) 3. atak 4. atak (pierwszeństwo) WYNIK: (przykład) Faza I Obaj gracze wybrali jako pierwszy ostrzał, zatem, na początku walki następuje wymiana ogniowa pomiędzy ich oddziałami. Wynik walki ogniowej oblicza się w taki sposób: sumuje się wartości ostrzału wszystkich jednostek strzelającego gracza, następnie te sumy porównuje się do wartości obrony przed ostrzałem wrogiego oddziału z najwyższą wartością ataku. Odwzorowuje to realną sytuację, w której to przeciwnicy koncentrują swój ogień na oddziale wroga, który może wyrządzić im największe szkody, w celu wyeliminowania go. Pierwszeństwo w tej fazie ma gracz A, więc to skutki jego ostrzału na oddziale wroga obliczymy najpierw. A więc, celem ostrzału gracza A staje się husaria gracza B, ponieważ jej wartość ataku jest najwyższa i wynosi 9. Obrp husarii wynosi 7. Suma ostrzału gracza A natomiast wynosi 11. To, jakie skutki wywarł na husarii ostrzał wroga, oblicza się w następujący sposób:
Z powodu silnego wiatru, ostrzał obniża statystyki husarii tylko o 1pkt.
/-/ Stanisław von Tauer herbu von Tauer Pułkownik wojsk koronnych Wojewoda łęczycki kuchnie na wymiar kalwaria zebrzydowska Kto przegląda forumUżytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
||